תנאי שימוש, רכישה והשכרה של מכשיר לוויני בעולם קטן
נא לקרוא בעיון את כל הסעיפים

תנאי השכרה ושימוש – עולם קטן

1. כללי

  • 1.1 חברת שירותי מיקום לוויני מתקדמים בע"מ ח.פ. 514051788 (להלן: "עולם קטן") משכירה מכשירי תקשורת לוויינית שונים הפועלים בשיטות שונות וברשתות תקשורת לוויינית מסחריות שונות, ומפתחת/רוכשת תוכנות ייחודיות, כדי לתת ללקוחותינו מגוון מכשירים ופתרונות לצרכים השונים שלהם ושל בני משפחתם (כגון אפליקציית ניהול נתונים מתקדמת לנוסעים, אפליקציית מובייל ואפליקציה אינטרנטית לנשארים בבית).
  • 1.2 חשוב לדעת, כפי שמפורט בתנאי ההשכרה למטה, שקיימת תלות בתנאי בסביבה ובשירותי צדדי ג', כולל לגבי תשתית התקשורת הלוויינית, החומרה והתוכנה, ועשויות להיווצר תקלות שהן מעבר לשליטתה של עולם קטן.
  • 1.3 ביצוע ההזמנה מהווה את הסכמתך לכל התנאים המפורטים להלן.

2. הלקוח

  • 2.1 הלקוח הוא מבצע ההזמנה והוא אינו רשאי להעביר את המכשיר לאחרים. בכל מקרה של העברת מכשיר לאחרים הלקוח יהיה אחראי כלפי עולם קטן לכל נזק והוצאה שייגרמו לה בשל כך.

3. המכשיר

  • 3.1 מכשיר התקשורת הלוויינית וכל אביזר נלווה שהושכר ללקוח.

4. המדינה בה יעשה שימוש במכשיר

  • 4.1 עולם קטן משכירה את מכשירי התקשורת הלוויינית לשימוש גלובלי וללא תלות ביעד המוצהר בטופס ההזמנה או בכל מידע בכתב או בעל פה שנמסר לנציגי עולם קטן.
  • 4.2 באחריות הבלעדית של השוכר לוודא מראש, שהשימוש במכשיר חוקי ומותר במדינות בהן הוא מתכוון להשתמש בו.
  • 4.3 עולם קטן לא מנהלת מעקב אחרי חוקיות תקשורת לוויינית במדינות השונות ואינה יכולה להיות אחראית לכל תלונה או פעולה שתינקט כנגד הלקוח על ידי הרשויות במדינה כלשהי בה נעשה שימוש במכשיר. כמו כן, עולם קטן אינה מתחייבת ליידע את לקוחותיה בדבר חוקיות השימוש במכשירי תקשורת לוויינית במדינות השונות. באופן כללי וללא התחייבות שכך, בתוקף במועד השכרת המכשיר או מועד קבלתו, חלק מהמדינות בהן ייתכן שהשימוש בתקשורת לוויינית אסור או דורש אישור מיוחד: הודו, צפון קוריאה, קובה, בורמה, בנגלדש, סין, לוב, ניגריה, סודן, סרילנקה, רוסיה, צ'אד, ירדן.
  • 4.4 הלקוח לא יהיה זכאי לקבל החזר כספי או פיצוי כלשהו מעולם קטן במקרה שלא ניתן לבצע שימוש חוקי במכשיר במדינה כלשהי.

5. המכשירים

  • 5.1 עולם קטן אינה יצרנית המכשירים אותם היא משכירה ללקוחותיה, והיא רוכשת מהיצרנים השונים את המכשירים, האביזרים הנלוווים, שירות התמיכה, האפליקציות הנלוות וכל הקשור בתפעולו התקין של המכשיר. מודגש שפעולת המכשירים שמשכירה עולם קטן ללקוחותיה תלויה לחלוטין בשירותים הניתנים על ידי יצרני מכשירי התקשורת הלוויינית השונים (לדוגמא גרמין, אירידיום, אינמרסט, גלובלסטאר וכד) והרשת הלוויינית בה הם פועלים.
  • 5.2 מכשיר שנמסר בעת ההשכרה נבדק קודם לכן שהוא תקין על פניו, נבחן על ידי שליחת הודעה ווידוא הצלחת השידור, הקליטה במערכת והצגה ביומן המסע. לאחר ביצוע ההזמנה, הלקוח מקבל במסרון ולכתובת המייל שמסר בעת ביצוע ההזמנה קישור להוראות כיצד לבצע את הבדיקה בעצמו. מעבר לבדיקה שעורכת עולם קטן הלקוח אחראי לבצע את הבדיקה בהתאם להוראות אלה בעת קבלת המכשיר ולוודא את תקינותו.
  • 5.3 עולם קטן אינה אחראית:
    • 5.3.1 לבעיות ותקלות במכשיר, לרבות תקלות תוכנה בצד היצרן, תקלות כתוצאה מעדכוני תוכנה וחומרה שמבצעים היצרנים במכשירים ובעיות אחרות בלתי צפויות במכשיר במשך תקופת ההשכרה.
    • 5.3.2 זמינות התקשורת, אי מסירת הודעות או אי הצגת מיקומים או כל כשל אחר הנובע מתפקוד לקוי של יצרנית המכשירים והתשתית אותה היא מספקת.
    • 5.3.3 תקלות בתקשורת ותקלות טכניות שונות הנובעות מאופן השימוש במכשיר או תנאי השטח (כגון תפעול שלא לפי הוראות היצרן או הוראות המסופקות על ידי עולם קטן, לחות, חול, נזק פיזי למכשיר, מזג אויר, אי קליטה בשל חסימות פיזיות או טופוגרפיה, וכיוצא באלה).
  • 5.4 במידה ונמצאה תקלה במכשיר, השוכר אחראי על החזרת המכשיר לנציג עולם קטן לבדיקה. במידה ונמצא שהמכשיר פגום, יינתן לשוכר מכשיר חלופי. במקרה כזה הושכר אינו זכאי להחזר תשלום או פיצוי כלשהו בגין כך או בגין כל תוצאה הנובעת מכך.

6. תשתית התקשורת הלוויינית

  • 6.1 כאמור המכשירים מתחברים לתשתית תקשורת לוויינית שאינה בבעלות או בשליטת עולם קטן. החברה רוכשת שירותים שונים מחברות תקשורת לוויינית ותלויה בהן לאספקת השירות, ולכן היא אינה מסוגלת להבטיח את זמינות השירות.
  • 6.2 בהתאם לכך, עולם קטן אינה נושאת באחריות במקרה של אי זמינות התקשורת הלוויינית בין אם לפרקי זמן קצרים או ארוכים ואינה מבצעת ניתור שוטף של זמינות שירותי רשת התקשורת.

7. אתר האינטרנט, אפליקציית יומן מסע ואפליקציית מובייל יומן מסע

  • 7.1 עולם קטן מספקת את האפשרות לשמור מיקומים והודעות במאגר מידע, להציג מיקומים והודעות באפליקציות השונות של עולם קטן ולהפיץ הודעות לרשימות תפוצה.
  • 7.2 עולם קטן משתמשת לצורך הפצת הודעות ומיקומים בשירותים חיצוניים ואינה אחראית לתקלות הנובעות מחוסר זמינות או תפעול לקוי בספקי השירותים החיצוניים הרלוונטיים (כולל שירות הפצת דואר אלקטרוני, שירות הפצת מסרונים, שירות קליטה ודחיפה של הודעות דואר אלקטרוני כטקסט מקודד ועוד).
  • 7.3 על מנת לשמור, להציג ולהפיץ הודעות ומיקומים, עולם קטן משתמשת בשירותי שרת ומאגר נתונים חיצוני בסטנדרטים בינלאומיים גבוהים ובניהול וגיבוי תקניים ומקצועיים. עולם קטן אינה אחראית לכל תקלה הנובעת מחוסר זמינות השרתים ומאגרי הנתונים.

8. זמינות נציגי עולם קטן למענה לפניות

  • 8.1 עולם קטן מפעילה מוקד חירום עם מענה 24 שעות ביממה באמצעות טלפון קווי וכמו כן מוקד גיבוי נוסף באמצעות קו סלולרי.
  • 8.2 אף על פי כן ולמרות הגיבוי, היכולת של עולם קטן לתת מענה טלפוני אנושי לפניות 24 שעות ביממה תלויה בזמינות השירותים החיצוניים המפורטים מעלה ובזמינות רשת הסלולר ותשתית הטלפון הקווי. עולם קטן אינה אחראית לחוסר זמינות נציגיה עקב תקלה אצל ספקי השירות החיצוניים או תקלה טכנית בתשתיות ומכשירי התקשורת האלה.

9. שירותי חילוץ והצלה

  • 9.1 באחריותו הבלעדית של הלקוח לדאוג לביטוח ורכישת חילוץ והצלה המתאימים לפעילות אותה הוא עומד לבצע בפועל בזמן השכרת המכשיר מעולם קטן.
  • 9.2 עולם קטן אינה אחראית להימצאות שירותי חילוץ והצלה ואינה מספקת בעצמה שירותי חילוץ והצלה או שירותי ביטוח חילוץ והצלה ללקוחותיה.
  • 9.3 עולם קטן מספקת את מכשיר התקשורת ומערכת תומכת לקליטה והפצה של הודעות וליצירת קשר עם הביטוח והמחלצים בזמן חירום. באחריות השוכר לתפעל את המכשיר ששכר, ליצור קשר ולתקשר בפועל עם חברת הביטוח ושירותי החילוץ וההצלה.
  • 9.4 לעולם קטן אין קשר עסקי או מחויבות כלשהי עם חברות החילוץ וההצלה וחברות הביטוח השונות. עולם קטן אינה אחראית לזמינותם ולנכונותם ולטיב השירות והפעולה שלהן. הלקוח אחראי באופן ישיר לכל מבצע של חילוץ והצלה שיידרש במהלך השכרת המכשיר מעולם קטן.

10. ביטול הזמנה, נזק למכשיר, איחורים בהחזרת המכשיר ותנאים נוספים

  • 10.1 ביטול הזמנה לפני יום האיסוף - לא תחוייב בעלות ובמידה וחוייבה ההזמנה יתבצע החזר לכל הסכום.
    ביטול הזמנה ביום האיסוף למסנגר לוויני (אינריץ מיני, אינריץ אקספלורר, מסנגר פלוס, זולאו) - ללא חיוב.
    ביטול הזמנה ביום האיסוף לטלפון לוויני (אירידיום 9555, אירידיום 9575, אינמרסט אייסטפון) - יתבצע חיוב של 75 שח. במידה וההזמנה חוייבה יתבצע זיכוי לכל סכום מעבר ל 75 שח שחוייב.
    ביטול הזמנה ביום האיסוף למודם אינטרנט לוויני (גו אקזק) - יתבציע חיוב לפי מינימום הזמנה כפי שמופיע במחירון המוצר.
  • 10.2 באחריות השוכר להחזיר את המכשיר לעולם קטן לנקודת ההחזרה שציין בהזמנה בתום תקופת השכירות.
  • 10.3 אובדן או נזק - בכל מקרה של אובדן או נזק למכשיר או לאביזרים, עולם קטן שומרת לעצמה את הזכות לגבות את ההשתתפות העצמית המפורטת ברשימת המחירים המפורסמת באתר החברה.
  • 10.4 איחור - במקרה של איחור לא מתואם בהחזרת המכשיר, עולם קטן תהיה רשאית לגבות את העלות היומית בגין אי החזרת המכשיר, לפי העלות המפורסמת באתר האינטרנט, בטופס ההשכרה ובמסמכי הזמנת המכשיר.
  • 10.5 זמן אוויר, הודעות ונתונים - עולם קטן שומרת לעצמה את הזכות לגבות עבור זמן האוויר או הודעות ונתונים שנצרכו בהתאם לתנאי השכירות של המכשיר המפורטים במחירון באתר האינטרנט, בטופס ההשכרה ובמסמכי ההזמנה.
  • 10.6 הלקוח נותן בזאת הרשאה לעולם קטן לגבות מכרטיס האשראי שנמסר בעת ביצוע ההזמנה את כל החיובים הנ"ל ככל שיחולו.

11. שימוש במכשיר - מדיניות הפרטיות

  • 11.1 השימוש במכשיר כפוף למדיניות הפרטיות המפורסמת באתר האינטרנט של החברה, והשימוש בו מהווה את הסכמת הלקוח לאמור בה, לאיסוף המידע והשימוש בו כמפורט בה.
Terms & Conditions

Terms of Rental and Use – Small World

1. General

  • 1.1. Advanced Satellite Location Services Ltd., Company No. 514051788 (hereinafter: “Small World”), rents various satellite communication devices that operate using different methods and across different commercial satellite communication networks, and develops/purchases unique software, in order to provide our customers with a variety of devices and sulutions for their various needs and those of their family members (such as an advanced data management application for travelers, a mobile application, and a web application for those staying at home).
  • 1.2. It is important to know, as detailed in the rental terms below, that there is dependence on environmental conditions and on third party services, including with respect to satellite communication infrastructure, hardware, and software, and malfunctions that may occur beyond the contrul of Small World.
  • 1.3. Placing the order constitutes your consent to all the terms detailed below.

2. The customer

  • 2.1. The customer is the person placing the order and is not permitted to transfer the device to others. In any case of transferring a device to others, the customer shall be liable to Small World for any damage and expense incurred by it as a result.

3. The device

  • 3.1. The satellite communication device and any accessory that was rented to the customer.

4. The country in which the device will be used

  • 4.1. Small World rents satellite communication devices for global use and irrespective of the destination declared on the order form or any information in writing or orally provided to Small World’s representatives.
  • 4.2. It is the sule responsibility of the renter to verify in advance that the use of the device is legal and permitted in the countries in which he intends to use it.
  • 4.3. Small World does not track the legality of satellite communication in different countries and cannot be responsible for any complaint or action taken against the customer by the authorities in any country in which the device is used.
  • 4.4. Likewise, Small World does not undertake to inform its customers regarding the legality of using satellite communication devices in different countries. In general and without any commitment that this is so, in effect at the time of renting the device or at the time of its receipt, some of the countries in which the use of satellite communication may be prohibited or require special authorization: India, North Korea, Cuba, Burma, Bangladesh, China, Libya, Nigeria, Sudan, Sri Lanka, Russia, Chad, Jordan.
    The customer shall not be entitled to receive any refund or compensation from Small World in the event that lawful use of the device cannot be made in any country.

5. The devices

  • 5.1. Small World is not the manufacturer of the devices that it rents to its customers, and it purchases from various manufacturers the devices, accompanying accessories, support services, accompanying applications, and everything related to the proper operation of the device. It is emphasized that the operation of the devices that Small World rents to its customers is entirely dependent on services provided by the manufacturers of satellite communication devices (for example Garmin, Iridium, Inmarsat, Globalstar, etc.) and the satellite network in which they operate.
  • 5.2. A device delivered at the time of rental is previously checked to be apparently in working order, tested by sending a message and verifying the successful transmission, reception in the system, and display in the travel log. After placing the order, the customer receives by SMS and to the email address provided when placing the order a link to instructions on how to perform the test himself. Beyond the test conducted by Small World, the customer is responsible for performing the test according to these instructions upon receipt of the device and for verifying its proper functioning.

6. Small World is not responsible

  • 6.1. For problems and malfunctions in the device, including software malfunctions on the manufacturer’s side, malfunctions resulting from software and hardware updates performed by the manufacturers in the devices, and other unforeseen issues in the device during the rental period.
    For communication availability, non delivery of messages or non display of locations, or any other failure resulting from malfunction of the device manufacturer and the infrastructure it provides.
    For communication failures and various technical malfunctions resulting from the manner of use of the device or terrain conditions (such as operation not in accordance with the manufacturer’s instructions or instructions provided by Small World, humidity, sand, physical damage to the device, weather, lack of reception due to physical obstructions or topography, and the like).
  • 6.2. If a malfunction is found in the device, the renter is responsible for returning the device to a Small World representative for inspection. If it is found that the device is defective, a replacement device will be provided to the renter. In such a case, the renter is not entitled to any refund or compensation for this or for any result arising therefrom.

7. The satellite communication infrastructure

  • 7.1. As stated, the devices connect to satellite communication infrastructure that is not owned or contrulled by Small World. The company purchases various services from satellite communication companies and is dependent on them for the provision of the service, and therefore it is not able to guarantee service availability.
  • 7.2. Accordingly, Small World bears no responsibility in the event of unavailability of satellite communication whether for short or long periods and does not perform ongoing monitoring of the availability of network communication services.

8. The website, Travel Log application, and Travel Log mobile application

  • 8.1. Small World provides the option to store locations and messages in a database, to display locations and messages in Small World’s various applications, and to distribute messages to mailing lists.
  • 8.2. For the purpose of distributing messages and locations, Small World uses external services and is not responsible for malfunctions arising from unavailability or poor operation by the relevant external service providers (including email distribution service, SMS distribution service, email reception and push service as encoded text, etc.).
  • 8.3. In order to store, display, and distribute messages and locations, Small World uses external server and database services with high international standards and proper and professional management and backup. Small World is not responsible for any malfunction resulting from unavailability of servers and databases.

9. Availability of Small World representatives to respond to inquiries

  • 9.1. Small World operates an emergency center with 24 hour response via a landline, as well as an additional backup center via a cellular line.
  • 9.2. Nevertheless and despite the backup, Small World’s ability to provide a human telephone response to inquiries 24 hours a day depends on the availability of the external services listed above and on the availability of the cellular network and landline infrastructure. Small World is not responsible for the unavailability of its representatives due to a malfunction at external service providers or a technical malfunction in these infrastructures and communication devices.

Terms of Rental and Use – Small World

10. Rescue and evacuation services

  • 10.1. It is the sule responsibility of the customer to arrange insurance and purchase rescue and evacuation services appropriate to the activity he is going to carry out during the period of renting the device from Small World.
  • 10.2. Small World is not responsible for the existence of rescue and evacuation services and does not itself provide rescue and evacuation services or rescue and evacuation insurance services to its customers.
  • 10.3. Small World provides the communication device and a supporting system for receiving and distributing messages and for contacting the insurer and rescuers in an emergency. It is the renter’s responsibility to operate the device he rented, to make contact, and to actually communicate with the insurance company and the rescue and evacuation services.
  • 10.4. Small World has no business relationship or any obligation with the various rescue and evacuation companies and insurance companies. Small World is not responsible for their availability and reliability and the quality of their service and operation. The customer is directly responsible for any rescue and evacuation operation required during the rental of the device from Small World.

11. Cancelation,damage to the device, delays in returning the device, and additional terms

  • 11.1 Cancellation of an order before the collection day - no charge will be made and if the order was charged, a refund will be made for the entire amount.
    Cancellation of an order on the collection day for a satellite messenger (Ineritz Mini, Ineritz Explorer, Messenger Plus, Zollo) - no charge.
    Cancellation of an order on the collection day for a satellite phone (Iridium 9555, Iridium 9575, Inmarsat Eastphone) - a charge of 75 NIS will be made. If the order was charged, a credit will be made for any amount in excess of 75 NIS that was charged.
    Cancellation of an order on the collection day for a satellite internet modem (Go Exec) - a charge will be made according to the minimum order as stated in the product price list.
  • 11.2 It is the renter's responsibility to return the device to Small World to the return point specified in the order at the end of the rental period.
  • 11.3 Loss or damage - In any case of loss or damage to the device or accessories, Olam Katan reserves the right to charge the deductible detailed in the price list published on the company's website.
  • 11.4 Delay - In the event of an uncoordinated delay in returning the device, Olam Katan will be entitled to charge the daily cost for failure to return the device, according to the cost published on the website, in the rental form and in the device order documents.
  • 11.5 Airtime, messages and data - Olam Katan reserves the right to charge for airtime or messages and data consumed in accordance with the rental terms of the device detailed in the price list on the website, in the rental form and in the order documents.
  • 11.6 The customer hereby authorizes Small World to charge the credit card provided at the time of placing the order for all of the above charges, as applicable.

12. Use of the device – Privacy Pulicy

  • 12.1. The use of the device is subject to the Privacy Pulicy published on the company’s website, and its use constitutes the customer’s consent to its contents, to the cullection of information and its use as detailed therein.