תנאי שימוש, רכישה והשכרה של מכשיר לוויני בעולם קטן
נא לקרוא בעיון את כל הסעיפים
בשפה פשוטה
- חברת שירותי מיקום לוויני מתקדמים בע"מ (להלן עולם קטן) רוכשת מכשירי תקשורת לווינית שונים הפועלים בשיטות שונות וברשתות תקשורת לווינית מסחריות שונות. אנחנו עושים את זה כדי שנוכל לספק מגוון מכשירים ברשתות מגוונות כדי לתת מענה מדויק ונכון לצרכים השונים של לקוחותינו.
- אנחנו מחזיקים מוקד תמיכה, שירות וטיפול במקרי חירום 24 שעות ביממה על מנת לספק שירות סביב השעון ללקוחותינו.
- אנחנו מפתחים בעצמנו תכנות ייחודיות כמו אפליקצייה אינטרנטית לנשארים בבית, אפליקציית ניהול נתונים מתקדמת לנוסעים, אפליקציית מובייל ומגוון פתרונות נוספים על מנת שנוכל לתת את השירות הטוב ביותר ועל מנת שלקוחותינו יכולו ליהנות מפתרונות מדויקים וייחודיים.
על מנת לספק את השירותים המתקדמים הללו אנחנו נעזרים בתכנות שלנו, בתכנות צד שלישי ובשירותי צד שלישי רבים ומגוונים.
- תנאי ההשכרה מטה מבהירים באופן מפורט את התלות שלנו בתנאי סביבה ושירותי צד שלישי ומבהירים שהיות ואנחנו משתמשים בציוד טכנולוגי ושירותים מתקדמים ומורכבים בהחלט יכולות להיות תקלות שאינן בשליטתנו ונובעות מכשלים טכניים בחומרה, בתוכנה ובשירותים נלווים.
תנאי העסקה בפירוט
כללי
- חברת שירותי מיקום לוויני מתקדמים בע"מ (להלן עולם קטן) משכירה ציוד תקשורת לוויני וכמו כן מפתחת ומפעילה אפליקציה אינטרנטית, אפליקציית מובייל ואתר אינטרנט לשימוש לקוחותיה.
- מדיניות המידע של חברת עולם קטן מפורסמת באתר האינטרנט שלנו בכתובת https://www.small-world.co.il/pdf/privacy_policy_small_world.pdf
מכשירי תקשורת לווינית
- התנאים שלהלן נועדו להבהיר את תלותה של עולם קטן בשירותים הניתנים על ידי יצרני מכשירי התקשורת הלווינית השונים (לדוגמא גארמין, אירידיום, אינמרסט, גלובלסטאר וכד).
- חברת עולם קטן אינה יצרנית המכשירים אותם היא משכירה והיא רוכשת את המכשירים מחברות בינלאומיות שונות. חברת עולם קטן רוכשת מהיצרנים השונים את המכשירים, האביזרים הנלווים, שירות התמיכה, האפליקציות הנלוות וכל הקשור בתפעולו התקין של המכשיר. חברת עולם קטן אינה אחראית לבעיות היכולות לנבוע מתקלות גנריות במכשיר, תקלות תוכנה בצד היצרן ובעיות אחרות בלתי צפויות במכשיר היכולות לצוץ במהלך ההשכרה.
- חברת עולם קטן אינה אחראית לבעיות שיכולות לנבוע משינויים ועדכונים שמבצעים מדי פעם היצרנים השונים בחומרה ובתוכנה.
- עולם קטן מספקים את המכשיר כאשר הוא תקין ונבחן על ידי שליחת הודעה ווידוא הצלחת השידור, הקליטה במערכת והצגה ביומן המסע.
- עולם קטן אינה אחראית על זמינות התקשורת, אי מסירת הודעות או אי הצגת מיקומים או כל כשל אחר הנובע מתפקוד לקוי של יצרנית המכשירים והתשתית אותה היא מספקת.
- חברת עולם קטן אינה אחראית על תקלות בתקשורת ותקלות טכניות שונות הנובעות משימוש במכשיר ותנאי השטח (תפעול שלא לפי הוראות היצרן או הוראות המסופקות על ידי עולם קטן, לחות, חול, נזק פיזי, מזג אויר, הסתרות פיזיות, טופוגרפיה וכד ').
- במידה ונמצאה תקלה במכשיר, השוכר אחראי על החזרת המכשיר לנציג "עולם קטן" לבדיקה. במידה ונמצא שהמכשיר פגום, יינתן לשוכר מכשיר חלופי.
זמינות התקשורת הלווינית
- התנאים שלהלן נועדו להבהיר את תלותה של עולם קטן בשירותים הניתנים על ידי חברות הלוויין.
- מאחר ועולם קטן אינה הבעלים של רשת הלוויין והחברה רוכשת שירותים שונים מחברות הלוויין ותלויה בהן לאספקת השירות, היא אינה מסוגלת להבטיח את זמינות השירות.
- עולם קטן רוכשת את שרותי התקשורת הלווינית על בסיס יומי או חודשי או שנתי מחברות הלווין המצהירות על זמינות התקשורת. עולם קטן אינה נושאת באחריות במקרה של אי זמינות התקשורת הלווינית בין אם לפרקי זמן קצרים או ארוכים ואינה מבצעת ניתור שוטף של זמינות שירותי התקשורת.
זמינות אתר האינטרנט, אפליקציית יומן מסע ואפליקציית מובייל יומן מסע
- חברת עולם קטן מספקת את האפשרות לשמור מיקומים והודעות במאגר מידע, להציג מיקומים והודעות באפליקציות השונות של עולם קטן ולהפיץ הודעות לרשימות תפוצה.
- עולם קטן משתמשת לצורך הפצת הודעות ומיקומים בשירותים חיצוניים ואינה אחראית לתקלות הנובעות מחוסר זמינות או תפעול לקוי בספקי השירותים החיצוניים הרלוונטים (כולל שרות הפצת דואר אלקטרוני, שירות הפצת מסרונים, שירות קליטה ודחיפה של הודעות דואר אלקטרוני כטקסט מקודד ועוד).
- על מנת לשמור, להציג ולהפיץ הודעות ומיקומים עולם קטן משתמשת בשירותי שרת ומאגר נתונים חיצוני בסטנדרטים בינלאומיים גבוהים ובניהול וגיבוי תקניים ומקצועיים. עולם קטן אינה אחראית לכל תקלה הנובעת מחוסר זמינות השרתים ומאגרי הנתונים.
זמינות נציגי עולם קטן למענה לפניות
- התנאים שלהלן נועדו להבהיר את תלותה של חברת עולם קטן במרכזיית הטלפונים ובמוקדי המענה המאוייש לצורך מתן מענה ללקוחותיה 24 שעות ביממה.
- חברת עולם קטן מחזיקה מענה רציף 24 שעות ביממה על ידי נציגי שירות בשעות העבודה, תורני מענה טלפוני מעבר לשעות העבודה, מוקד מענה אנושי מאוייש 24 שעות ביממה ומוקד גיבוי נוסף למענה למצוקה (היינו פניות שוטפות לעולם קטן מגובות על ידי נציג שירות בשני ערוצי תקשורת מיידית מקבילים (טלפון סלולרי ישיר ומוקד מאוייש) ומענה לקריאות מצוקה מגובה על ידי מספר נציגים בשלושה צינורות תקשורת מקבילים (טלפון סלולרי ישיר ושני מוקדי פניות מאויישים).
- אף על פי כן ולמרות הגיבויים הרבים היכולת של עולם קטן לתת מענה טלפוני אנושי לפניות 24 שעות ביממה תלויה בזמינות השירותים החיצוניים המפורטים מעלה ובזמינות טכנית של רשת הסלולר, מערכת המרכזייה ומכשירי הטלפון הסלולרי. עולם קטן אינה אחראית לחוסר זמינות נציגיה עקב תקלה אצל ספקי השירות החיצוניים או תקלה טכנית.
זמינות שירותי חילוץ והצלה
- התנאים שלהלן נועדו להבהיר את תלותה של חברת עולם קטן בשירותים הניתנים על ידי חברות הביטוח ויחידות החילוץ וההצלה השונות.
- באחריות השוכר לדאוג לביטוח חילוץ והצלה המתאים לפעילות אותה מבצע בפועל בזמן השכרת המכשיר מעולם קטן.
- עולם קטן אינה אחראית להימצאות שירותי חילוץ והצלה ואינה מספקת בעצמה שירותי חילוץ והצלה או שירותי ביטוח חילוץ והצלה ללקוחותיה.
- עולם קטן מספקת את מכשיר התקשורת ומערכת תומכת לקליטה והפצה של הודעות וליצירת קשר עם הביטוח והמחלצים בזמן חירום.
- באחריות השוכר לתפעל את המכשיר ששכר, ליצור קשר ולתקשר בפועל עם חברת הביטוח ושירותי החילוץ וההצלה.
- לעולם קטן אין קשר עסקי או מחויבות חד או דו צדדית עם חברות החילוץ וההצלה וחברות הביטוח השונות. עולם קטן אינה אחראית לזמינותם ולנכונותם ולטיב השירות והפעולה שלהן. השוכר אחראי באופן ישיר לכל מבצע של חילוץ והצלה שיידרש במהלך השכרת המכשיר מעולם קטן.
נזק למכשיר, איחורים בהחזרת המכשיר ותנאים נוספים
- בכל מקרה של אובדן או נזק למכשיר או לאביזרים, עולם קטן שומרת לעצמה את הזכות לאסוף את ההשתתפות שמופיעה ברשימת המחירים המפורסמת באתר החברה. עולם קטן תספק מכשיר חלופי בישראל. עולם קטן אינה מתחייבת לשלוח מכשיר חלופי מחוץ לגבולות מדינת ישראל. עולם קטן אינה מתחייבת לשלם עבור ימי ההשכרה שנשארו לאחר אבדן/נזק למכשיר.
- על ביטול הזמנה יש להודיע 48 שעות לפני תאריך ההזמנה. ביטול הזמנה של טלפון לוויני פחות מ 48 שעות או ללא הודעה יחוייב ב 150 שקלים.
- באחריות השוכר להחזיר את המכשיר לחברת עולם קטן בתום תקופת השכירות. עולם קטן שומרת לעצמה את הזכות לגבות את עלות הימים הנוספים בתוספת קנס של 50 שקלים ליום במקרה של איחור לא מתואם בהחזרת המכשיר. איחור מתואם יחוייב לפי התעריף הנובע מתקופת ההשכרה. התעריף מפורסם במחירון באתר האינטרנט, בטופס ההשכרה ובמסמכי הזמנת המכשיר.
- עולם קטן שומרת לעצמה את הזכות לגבות עבור זמן האוויר או הודעות ונתונים שנצרכו בהתאם לתנאי השכירות של המכשיר המפורטים במחירון באתר האינטרנט, בטופס ההשכרה ובמסמכי ההזמנה.
- עולם קטן משכירה את מכשירי התקשורת הלווינית לשימוש גלובלי וללא תלות ביעד המוצהר בטופס ההזמנה או בכל מידע בכתב או בעל פה שנמסר לנציגי עולם קטן. באחריות השוכר לוודא שהשימוש במכשיר הלוויני חוקי במדינה בה הוא משתמש בו. עולם קטן לא מנהלת מעקב אחרי חוקיות תקשורת לווינית במדינות השונות ואינה יכולה להיות אחראית לכל תלונה או פעולה שתינקט על ידי הרשויות במדינה בה השוכר משתמש במכשיר. עולם קטן אינה מתחייבת ליידע את לקוחותיה בדבר חוקיות השימוש במכשירים לווינים במדינות השונות.בכללי וללא התחייבות, חלק מהמדינות בהן ייתכן חשש או מידע שהשימוש בתקשורת לווינית אסור או דורש אישור מיוחד: ישראל, הודו, צפון קוריאה, קובה, בורמה, בנגלדש, סין, לוב, ניגריה, סודן, סרילנקה, רוסיה, צ'אד, ירדן.
Terms & Conditions
In plain language
- Advanced Satellite Location Services Ltd. (hereinafter: "Olam Katan") purchases various satellite communication devices using various methods and commercial satellite communication networks, and we do so in order to provide a variety of devices in various networks in order to provide a precise and accurate response to the various needs of our customers.
- We maintain a support, service and emergency service center 24 hours a day to provide around the clock service to our customers.
- We develop our own unique web applications such as web application for the home, an advanced data management application for passengers, a mobile application and a variety of other solutions so that we can provide the best service and that our customers can enjoy unique and accurate solutions. In order to provide these advanced services we use our programming, third-party programming and many other third-party services.
- The rental conditions below clearly clarify our dependence on environmental conditions and third party services, and make it clear that since we use advanced technological equipment and advanced services, there can be malfunctions that are beyond our control, and technical faults in hardware, software and related services arise.
Terms of the transaction in detail
General
- Advanced Satellite Location Services Ltd. ("Olam Katan") rents satellite communication equipment and develops and operates an Internet application, mobile application and website for the use of its customers.
- The information policy of Olam Katan is famous on our website at https://www.small-world.co.il/pdf/privacy_policy_small_world.pdf
Satellite communication devices
- The following conditions are intended to clarify the dependence of a small world on the services provided by the manufacturers of various satellite communications devices (eg garmin, iridium, inmarset, globalstar, etc.).
- Olam Katan is not the manufacturer of the devices it rents and it purchases the equipment from various international companies. A small world company purchases from the various manufacturers the devices, accessories, support service, accompanying applications and all related to the proper operation of the device. A small world company is not responsible for problems that may result from generic malfunctions in the device, software failures on the manufacturer's side and other unexpected problems in the device that may arise during the rental.
- Olam Katan is not responsible for problems that may arise from changes and updates made by the various manufacturers in hardware and software.
- A small world provides the device when it is normal and tested by sending a message and confirming the success of the broadcast, the reception system and presentation in the travel diary.
- Small World is not responsible for the availability of communications, non-delivery of messages or failure to display locations or any other failure resulting from faulty functioning of the manufacturer of the devices and infrastructure it provides.
- Olam Katan is not responsible for faults in the communications and technical problems resulting from the use of the device and the conditions of the area (operation not according to manufacturer's instructions or instructions provided by a small world, humidity, sand, physical damage, weather, physical concealment, topography etc.)
- If a malfunction is found in the device, the tenant is responsible for returning the device to a "Olam Ketan" representative for inspection. If the device is found to be defective, the tenant will be given an alternative device.
Availability of satellite communications
- The following conditions are intended to clarify the dependence of a small world on the services provided by the satellite companies.
- Since a small world does not own the satellite network and the company purchases various services from the satellite companies and depends on them for the supply of the service, it is unable to guarantee the availability of the service.
- A small world purchases the satellite communications services on a daily, monthly or annual basis from the satellite companies, which declare the availability of communications. A small world is not responsible for the unavailability of satellite communications, whether for short or long periods of time, and does not routinely monitor the availability of communications services.
Website availability, travel log app, and mobile travel calendar app
- Olam Katan provides the ability to store locations and messages in a database, display locations and messages in various small world applications, and distribute messages to distribution lists.
- Small World uses messages and locations in external services and is not responsible for malfunctions due to lack of availability or faulty operation of the relevant external service providers (including e-mail distribution, text messaging, e-mail reception and push as coded text, etc.).
- In order to save, view, and distribute messages and locations, Olam Katan uses external server and data services with high international standards and standard and professional management and backup. Small World is not responsible for any malfunction caused by the lack of availability of servers and databases.
Availability of small world representatives to answer requests
- The following terms are intended to clarify the dependence of a small world company on the telephone switchboard and the manned response centers in order to provide its customers with 24 hours a day.
- The Olam Katan company maintains a continuous response 24 hours a day by service representatives during working hours, telephone call centers outside the working hours, a 24 hour human resource center, and an additional backup center to respond to distress (ie regular calls to a small world backed by a service representative in two immediate communication channels) (Direct cell phone and personnel station) and response to distress calls backed by a number of representatives in three parallel communication channels (a direct mobile phone and two manned call centers).
- Nevertheless, despite the many backups, the ability of a small world to provide a human telephone response to calls 24 hours a day depends on the availability of external services listed above and technical availability of the cellular network, switchboard system and cellular phones. Small World is not responsible for the unavailability of its representatives due to a problem with the external service providers or a technical malfunction.
Availability of rescue and rescue services
- The following conditions are intended to clarify the dependence of a small world company on the services provided by the insurance companies and the various rescue and rescue units.
- It is the responsibility of the tenant to ensure the rescue and rescue insurance appropriate for the activity he actually performs while renting the device from a small world.
- Olam Katan is not responsible for the existence of rescue and rescue services and does not itself provide rescue and rescue services or rescue and rescue insurance services to its customers.
- A small world provides the communications equipment and a support system for the reception and distribution of messages and for contacting the insurance and rescuers during an emergency.
- It is the responsibility of the tenant to operate the instrument he rented, to contact and to communicate with the insurance company and the rescue and rescue services.
- A small world has no business relationship or a single or bilateral commitment with the rescue and rescue companies and the various insurance companies. A small world is not responsible for their availability and readiness and for the quality of their service and operation. The tenant is directly responsible for any rescue and rescue operation that will be required during the rental of the device from a small world.
Damage to the machine, delays in returning the device and additional conditions
- In the event of loss or damage to the device or accessories, Olam Katana reserves the right to collect the participation appearing in the price list published on the Company's website.
- It is the responsibility of the tenant to return the instrument to a small world company at the end of the rental period. Small World reserves the right to charge the cost of additional days in the event of an uncoordinated delay in returning the device at the cost advertised on the website, in the rental form and in the documents ordering the device.
- Olam Katan reserves the right to charge for air time or data and messages consumed in accordance with the rental terms of the device specified in the price list on the website, in the rental form and in the booking documents.
- A small world rents the satellite communications equipment to global use, regardless of the target stated in the order form or any written or oral information given to small world representatives. It is the responsibility of the renter to ensure that the use of the satellite device is legal in the country in which it is used. A small world does not monitor the legality of satellite communications in different countries and can not be responsible for any complaint or action taken by the authorities in the country where the tenant uses the device. A small world does not undertake to inform its customers about the legality of the use of satellite devices in the various countries. In general and without obligation, some countries where there may be concern or information that the use of satellite communications is prohibited or requires special approval: Israel, India, North Korea, Cuba, Burma, Bangladesh, Libya, Nigeria, Sudan, Sri Lanka, Russia, Chad and Jordan.