ZEBOOL
ביטוח נסיעות שמתאים לך בול!


משווים, מבינים, רוכשים
וחוסכים מאות דולרים...
ביטוח כבודה – מה באמת ההבדלים בין חברות הביטוח?
כל מה שרציתם לדעת
ביטוח כבודה – מה באמת ההבדלים בין חברות הביטוח?
November 8, 2019

ביטוח כבודה – מה באמת ההבדלים בין חברות הביטוח?

אדם חופשי באמת זה אחד שאין לו חפצים לדאוג להם...זה אמנם היה נכון בתקופת הנוודות אבל במאה ה 21 לכולנו יש כמה דברים שיקרים במיוחד לליבנו או שחיוניים לנו.
כשאנחנו בבית קל לנו לשמור על הדברים שלנו אבל כשאנחנו מטיילים בעולם הרבה יותר קשה. לצערנו מקרים של גניבה או אבדן של ציוד יקר מאוד נפוצים בטיולי תרמילאים (ובטיולים בכלל), גם אם שומרים על הדברים היטב.
הרחבת ביטוח כבודה משמעותה שבמידה וקרה ואיבדתם או נגנב לכם ציוד (ויש חברות שאפילו מכסות על נזק) תוכלו לקבל שיפוי (במילים פשוטות החזר) מחברת הביטוח.

מה תכלס ההבדל בין החברות השונות בנוגע לכבודה. מה מכוסה ומה לא? על מה אפשר לקבל החזר וכמה?

מזוודה שלא הגיעה/איחרה בטיסה?

ציוד שנגנב או נאבד או ניזוק במהלך הטיול?

מה לגבי ציוד אלקטרוני או חפצי ערך?

בדרך כלל ביטוח כבודה זה הרחבה לביטוח הבסיסי שכמעט כולם עושים.

תקראו את הכתבה עד הסוף ותקבלו את כל התשובות מסוכן הביטוח של ZEBOOL

לא הגיע התיק בטיסה - בעיה נפוצה..

אלפי טיסות כל יום מנמלי התעופה, במיוחד עם מדובר בקונקשנים דרך שדות תעופה גדולים בהם הכבודה עוברת ממטוס למטוס בקונקשן של שעה...זה למעשה מאוד מפתיע שהתיקים שלנו כן מגיעים אלינו בסוף!
קורה לא מעט שהתיק/מזוודה לא מגיעים. בדרך כלל הם צצים באיזה מקום בעולם ומשם נשלחים אלינו ובינתיים צריך להסתדר.

שאלה: איך זה עובד בחברות השונות כשהתיק/מזוודה לא מגיעים?

חלק מהחברות מתייחסות לאיחור כבר אחרי 12 שעות (פספורטכארד ופניקס) וחלק מהחברות ממתינות 24 שעות לפני שמכריזים שהכבודה לא הגיעה (הראל, כלל, מגדל, שירביט ומנורה).
לאחר שחלף פרק הזמן הנדרש והכבודה לא הגיעה, תוכלו לרכוש דברים חיוניים שאתם צריכים ולקבל על זה החזר.

דברים שחובה לעשות כשהכבודה לא מגיעה:

  • למלא תלונה בחברת התעופה מיד לאחר שגיליתם שהכבודה לא הגיעה עוד בשדה התעופה ולשמור הניירת.
  • לשמור קבלות על כל דבר שאתם רוכשים, הרבה פעמים צריך להציג קבלות על רכישה.
  • במידה והכבודה אבדה ולא נמצאה כלל על ידי חברת התעופה – תוכלו לתבוע את חברת התעופה וחברת הביטוח תשלים בין מה שחברת התעופה נותנת לבין תקרת הכיסוי של החברה.

איך תקבלו החזר מחברת הביטוח?

במקרה ולחברה יש אפליקציה או כרטיס תשלום או פורטל אונליין (פספורטכארד, הראל, מגדל, כלל, פניקס) אפשר לקבל את ההחזר מיידית. חברות אחרות במו שירביט ומנורה יש להגיש תביעה בכתב בחזרה לארץ.
חשוב! לשים לב לחלון הזמן העומד לרשותכם לרכוש ציוד במידה ולא הגיעה המטען שלכם.יש המגבילים ל 72/60 שעות.

ומה במקרה של אבדן/גניבה של כבודה או חפצים?

בטיול בהודו, לקחתי אוטובוס ארוך וכשהגעתי ליעד התיק נעלם...
במקרה של אבדן או גניבה בכל חברות הביטוח לא מקבלים החזר במהלך הטיול ויש לחזור חזרה לארץ ולהגיש תביעה.
התביעה מתבצעת אל מול קבלות רכישה מקוריות או ערך משוער.
בכל מקרה מנוקה בלאי של 35-65 אחוזים.
בכל מקרה כל חברות הביטוח דורשות הצגה של דו"ח משטרה על גניבה או דוח אחר המעיד על אבדן (למשל חברת ההסעות, בית המלון או כל מקום בו אבד לכם ציוד). פה צריך להיות יצירתיים ולמצוא למי צריך להגיש תלונה או לדווח. מה שלא יהיה, ללא דיווח לגרומים המטפלים המקומיים יהיה קשה לקבל החזר.
כל תביעה מטופלת לגופה וחברות הביטוח בכוונה משאירות את התחום קצת "אפור" כדי לאפשר לעצמם גמישות אם לאשר או לא לאשר תביעות.

ובמקרה של נזק לציוד?

אף חברה לא מבטחת נזק או שברים לציוד למעט מגדל. ייתכן ובמידה ויש לכם ציוד רגיש שיכל להינזק שווה לשקול ביטוח במגדל. מנורה מכסה נזק אולם לא שבר.

מה מכסה ביטוח כבודה? ומה לא מכוסה?

לכל חברה יש רשימה של פריטים המוגדרים "חפצי ערך" וניתן לקבל עליהם החזר ובמקביל רשימה של "חריגים" שזה חפצים שאינם מכוסים במסגרת ביטוח הכבודה.
חשוב: דברי ערך חייבים להיות צמודים לגוף או בתיק יד על מנת להיות מכוסים! אז שימו לב שאתם שומרים על חפצי הערך שלכם ולא משאירים אותם ללא השגחה או לא לידכם אחרת זאת תהיה עילה לרשלנות ולא תקבלו החזר במקרה של גניבה.

בחיפוש ביטוח ב ZEBOOL טבלת ההשואה מציגה לכם את סכומי ההחזר, התנאים והמגבלות של כל החברות כך שתוכלו לבחור בחברה שמציעה לכם את יחס עלות-תועלת המירבי.

חפצים נפוצים שבדרך כלל לכולנו יש, מי כן מכסה אותם בביטוח הכבודה? בדרך כלל מי שלא מכסה בביטוח הכבודה ישמח למכור לכם הרחבה שתכסה את הפריטים הנ"ל...

טלפון סלולרי – רק שירביט (עד 250$) וכלל (עד 400$) מבטחים סלולר בביטוח הכבודה בשאר החברות נדרשת הרחבה.

מחשב נייד – הראל, כלל, שירביט, מנורה ומגדל מכסים מחשב נייד במסגרת הכבודה (עד סכום לא גבוה, בד”כ עד 300$).

מצלמה – הראל (עד 350$), כלל, מגדל, שירביט ומנורה מכסים מצלמה וציוד צילום במסגרת ביטוח כבודה.

GPS – כל החברות מבטחות במסגרת כבודה כמכשיר אלקטרוני למעט מגדל.

מכשיר טלפון לוויני - בחלק מהחברות אם יש כרטיס sim יחשב כטלפון נייד ולא יכוסה(למשל טלפון לוויני), אבל אם אין סים אז נחשב כמוצר אלקטרוני ומכוסה.

ציוד טיולים כמו תיק גב, שק שינה, ציוד בישול שטח, אולר וכד – בכל החברות נכלל במסגרת ביטוח הכבודה.

ציוד סקי, גלישה, צלילה – כלל ומנורה היחידים שמבטחים במסגרת כבודה.

דברים נוספים שבאופן גורף כל חברות הביטוח כן מכסות בכבודה:

תכשיטים, שעון, מכשירי חשמל ואלקטרוניקה (למעט מה שמוגדר כ"חריג"), חפצי קודש, פרטי לבוש והנעלה, כלי נגינה.

דברים נוספים שבאופן גורף כל חברות הביטוח לא מכסות בכבודה:

מכשירים ואביזרים רפואיים כגון מכשירי שמיעה, תותבות, תרופות, אמנות, כסף מזומן, המחאות, מסמכים חשובים, תוכנות, כרטיסים.

077-2201130
שם משפחה
שם פרטי
טלפון
דואר אלקטרוני
איך אפשר לעזור?
שלחו הודעה
תודה רבה!
ההודעה נשלחה בהצלחה. אחד מנציגי עולם קטן יחזור אליכם בהקדם.
מעבד נתונים
אנא המתינו בזמן שאנחנו מעבדים נתונים
צוות עולם קטן
עומדים לשירותכם
×
WhatsApp צ'אט במצב לא מקוון
whatsapp צ'אט במצב מקוון בימים א-ה בין השעות 08:00 - 17:00, מעבר לשעות המשרד, סופי שבוע וחגים ניתן לשלוח מייל info@small-world.us או ליצור קשר בטלפון 0772201130. אנחנו עונים לטלפון עד שעות מאוחרות (ובחירום כמובן 24/7)
ווטסאפ צ'אט