מה הדברים שמייחדים את עולם קטן בהיבט המקצועיות והייחודיות
האם אנחנו מחוברים לפספורט קארד ומה קורה כשלוחצים על לחצן מצוקה? האם אנחנו מחוברים למגנוס?
עולם קטן עובדים עם כל חברות הביטוח. כאשר לחצן המצוקה מופעל, מוקד עולם קטן מטפל באירוע בארץ ומקשר את חברת החילוץ הרלוונטית לפי חברת הביטוח של המטייל דרך המערכת של עולם קטן.
מה הכוונה "תקשורת לווינית מבוססת מיקום"?
חברת עולם קטן היא הותיקה והמובילה בתחום התקשורת הלווינית מבוססת מיקום. קראנו לזה מבוססת מיקום היות ואנחנו החברה הראשונה בישראל שמעבר לתקשורת המילולית שמה על הדגל את לחצן המצוקה והשימוש במיקום הנשלח מהמכשירים הלוויניים.
מה היתרונות של עולם קטן אל מול המתחרים?
מקצועיות וניסיון עתיר שנים.
הלקוח בפוקוס - שירות, מקצועיות וזמינות סביב השעון. התנאים הנוחים ביותר לאיסוף והחזרה.
מובילים בחדשנות - אצלנו תמיד תמצאו את המכשירים החדשים ביותר.
פיתוח אפליקציות ייחודיות - אנחנו לא מסתמכים על אפליקציות לא מותאמות של יצרני המכשירים - אנחנו מפתחים אפליקציות ניהול נתונים ומפות משלנו.
מוקד מאוייש על ידי מטיילים ותיקים בעלי ידע וניסיון גם בתחום התרמילאות וגם בתחום הסיוע.
איזה מענה נותן מוקד עולם קטן? האם לעולם קטן יש מוקד חירום?
מוקד עולם קטן נותן מענה סביב השעון גם לתמיכה בנשארים בארץ, גם למטיילים וגם לחירום.
כן - לעולם קטן יש מוקד 24.7 מאוייש על ידי תורנים 365 ימים בשנה.
האם עולם קטן עובד עם כל חברות הביטוח?
בוודאי!
לנו לא משנה באיזו חברת ביטוח עשיתם את ביטוח הנסיעות שלכם. אנחנו מחוברים לכל חברות הביטוח ולכל מוקדי החילוץ שלהם
ברגע שנקבל מצוקה נחבר אותה לחברת הביטוח ולמוקד הרלוונטי לפי ההגדרות שלכם באפליקציה שלנו.
השכרת מכשיר
השכרת מכשיר לוויני בעולם קטן
מה זה המכשיר הלוויני שאנחנו משכירים?
אנחנו משכירים גם טלפון לוויני וגם מסנג'ר לוויני.
טלפון לוויני (למשל אירידיום או אינמרסט) הינו מכשיר שמאפשר גםהודעות טקסט וגם שיחה והג'יפיאס שלו משמש בעיקר לצרכי תקשורת ושליחת מיקום.
מסנג'ר לוויני (למשל זולאו או אינריץ) הינו מכשיר שמאפשר תקשורת על בסיס הודעות בלבד והג'יפיאס שלו משמש גם לצרכי תקשורת וגם לצרכי ניווט והתמצאות בשטח.
במכשירי המסנג'ר ניתן לכתוב ולקבל הודעות כמו בווטסאפ, כל הודעה מהמכשיר מגיעה עם מיקום על גבי מפה שניתן לראות מהבית דרך האתר שלנו. בטלפונים הלווינים ניתן לדבר כמו בטלפון רגיל.
האם מכשיר בלי צג זה בעיה?
בעבר טלפון סלולרי היה מכשיר עם חיי סוללה מאוד מוגבלים ואורך חיים קצר.
היום כמעט כל חיינו מרוכזים בטלפון הסלולרי וגם הטלפונים השתפרו וגם אנחנו למדנו לשמור עליהם.
כמעט כל מטייל היום לא מוותר על הטלפון הסלולרי שלו איתו ודואג לשמור עליו מוגן ועם סוללה מספקת וגם גיבוי פאוור בנק למקרה הצורך.
מכשירים ללא צג כמו זולאו מצויידים בלחצן מצוקה ולחצן צק אין לשגרה על המכשיר עצמו בעות התכתבות מעבר לזה מתבצעת באפליקציית מובייל נוחה לתפעול.
לטיולים בהם ניתן לסמוך על זמינות המכשיר הסלולרי - מכשירים ללא צג הם פתרון מצויין.
האם אפליקציית המוביל המתחברת למכשיר הלויני צריכה קליטה סלולרית?
לא. הטלפון הסלולרי משמש רק כצג ומתחבר בבלוטוס למכשיר הלוויני ואינו צריך קליטה סלולרית בכלל.
האם המכשיר עובד בכל מקום בעולם ובכל זמן?
המכשיר עובד בכל נקודה על כדור הארץ, במקומות הנידחים ביותר, ואף בלב האוקינוס. כל עוד נמצאים תחת כיפת השמיים עם קו ראיה ללויין.
עוד תוכלו לקרוא בכתבה שעשינו על תקשורת לווינית למטייילים:
https://www.gotravel.co.il/travel/?p=3722
באיזו רשת לווינים המכשירים עובדים?
המסנג'רים הלווינים עובדים תחת רשת הלווינים אירידיום. רשת הלווינים הגדולה בעולם המפעילה כ-72 לווינים החגים מעל כדור הארץ, ויש לה פריסה עולמית מושלמת.
בטלפונים הלווינים יש שני סוגי מכשירים העובדים בשתי רשתות שונות:
טלפונים מסוג אירידיום שעובדים ברשת לוויני אירידיום ומספקים כיסוי גלובלי מלא אך בעלויות מעט יקרות יותר.
טלפונים מסוג Isatphone עובדים ברשת לווינים גיאוסטציונרים של אינמרסט המספקים קליטה לווינית עד קו רוחב 55 צפון או דרום ובעלויות מוזלות.
למטיילים הלוקחים טלפון למקומות צפוניים או דרומים מאוד כגון קנדה, סיביר, סקנדינביה, פטגוניה וניו זילנד (מצפון או מדרום לקו רוחב 55) או למטיילים באיזורים הרריים במיוחד בהם יש פוטנציאל להסתרות טופוגרפיות אנחנו ממליצים על טלפון מסוג אירידיום.
במקומות לא קטביים ולא הרריים במיוחד אנחנו ממליצים על טלפון ברשת אינמרסט.
האם המכשיר עמיד למים, נפילות ואבק?
המכשירים בנויים להתמודד עם ההרפתקאות הנועזות והמאתגרות ביותר.
המכשירים עמידים בחום וקור קיצוני, בשלג, גשם, גלי ים, אבק, במכות וחבלות, ואפילו שהיה במים עד חצי שעה (אם כי המכשיר לא צף...) בפסגות ההימליה, בלב האוקינוס השקט , ובתא מטען של אוטובוס בבוליביה.
איך טוענים את המכשיר?
מסנג'ר לוויני נטען עם חיבור מיקרו USB או USB type C כמו של מרבית הטלפונים הניידים. אנחנו בכל מקרה מספקים עם המכשיר ספק כח וכבל הטענה.
טלפון לוויני נטען עם מטען חשמלי שמסופק על ידינו, כולל גם מתאם לחיבור לשקע מצת של רכב או ספינה.
בטלפונים, ניתן גם לטעון את הטלפון דרך חיבור USB - באינמרסט מיקרו USB ובאירידיום מיני USB
המכשירים מספיקים למספר ימים של הפעלה רציפה. אם מכבים את המכשיר בלילות וכשלא צריך טלפון לוויני יחזיק מספר ימים ומסנג'ר לוויני יחזיק מספר שבועות ללא טעינה גם בשימוש יום יומי.
איזה מכשיר לבחור? טלפון או מסנגר
חשוב מאוד להתאים את המכשיר לפעילות ולאורכה.
בפעילויות קצרות יחסית - נמליץ טלפון לוויני.
בפעילויות עם סיכון גבוה - נמליץ טלפון לוויני.
בפעילויות ארוכות כמו טיולים ארוכים - נמליץ מסנגר לוויני
בפעילויות עם רמת סיכון נמוכה נמליץ מסנגר לוויני
מבחינת מחיר - עלויות השכרת טלפון לווני גבוהות מעלויות השכרת מסנגר לוויני
קיבלתי אישור להזמנה - מה הלאה?
ההזמנה נקלטה בהצלחה במערכת ניהול ההזמנות שלנו ברגע שקיבלתם מייל אישור הזמנה
נציגנו יצרו איתכם קשר לתיאום איסוף/משלוח המכשיר.
אם הזמנתם קצת ברגע האחרון צרו איתנו קשר בכל שעה ונדאג לטיפול מיידי בהזמנה.
עלויות ותנאים
עלויות ותנאים של השכרת מכשיר לוויני בעולם קטן
איך מזמינים מכשיר?
הזמנה עושים באופן מכוון באתר שלנו
ממלאים את תאריכי ההתחלה והסיום, בוחרים מכשיר ורואים את המחירים הסופיים וללא הפתעות. משם בלחיצת כפתור ממשיכים להזמנת המכשיר.
תהליך ההזמנה קל, מהיר, שקוף ופשוט - כמה שניות וסגרתם את העניין.
https://www.small-world.co.il/pricing
איפה אפשר לראות את כל המחירים?
ניתן לחשב את העלויות המדוייקות להזמנה שלכם באתר שלנו פה:
https://www.small-world.co.il/pricing
איך מבטחים את המכשיר?
באופן כללי תמיד ניתן לוודא שביטוח הנסיעות שלכם מכסה גם את המכשיר הלוויני ששכרתם. מסנג'ר לוויני יכל להכנס לקטגוריה של גיפיאס או ציוד אלקטרוני. ישנן חברות שדורשות תשלום נוסף וישנן חברות שלא.
ניתן גם לרכוש ביטוח למכשיר הלוויני אצלינו.
מה כוללת החבילה הבסיסית בהשכרה של הדאטה באינריץ של גרמין?
אצלנו ניתן להשתמש בדאטה של החבילה הבסיסית לכל סוגי ההודעות כולל טקסט חופשי וקבלת מזג אוויר
המכשיר מגיע עם חבילת דאטה כמעט בלתי מוגבלת (5000 בייט מתחדש כל חודש) וניתן גם כמובן להשתמש מעבר ללא תיאום מראש. חבילה של 5000 בייט בהחלט מספקת לחודש הפעלה בכל טיול תרמילאים.
דאטה נצרך בפעולות העוברות דרך הלווין כמו שליחה וקבלת הודעות (היינו שימוש ב GPX או ניווט במכשיר לא צורך דאטה)
דוגמא לשימוש כלול בחודש- כ 330 הודעת פריסט/עיקוב , כ 50 בקשות מזג אויר, כ 30 הודעות טקסט חופשי
תמיד עדיף לכתוב הודעות באנגלית
מה קורה אם עוברים את המסגרת של החבילה הבסיסית במכשיר מושכר של גרמין?
ניתן להמשיך להשתמש במכשיר כרגיל. בסוף כל חודש חבילת התקשורת מתחדשת ובסוף ההשכרה אנחנו נגבה מכם את עלות השימוש העודף מעבר לחבילה שכיום עומד על 5 אגורות לבייט (אם היה).
מה הכוונה "חבילת מינימום שימוש" בטלפון לוויני?
היות ומנויי הטלפון הלוויני הם בתשלום ללא תלות בשימוש אנחנו גובים מכם סכום ראשוני של מינימום תקשורת. השימוש בחבילת מינימום התקשורת הוא באותן עלויות התקשורת של המכשיר הרגילות ואתם מוזמנים כמובן להשתמש בסכום זה אך אם לא השתמשתם לא תקבלו את הסכום בחזרה.
איסוף המכשיר והדרכה
איפה אפשר לאסוף מכשירים לווינים, איך יודעים איך לתפעל ואת מי שואלים אם לא מצליחים
מה האופציות לאיסוף מכשיר?
אנחנו מאמינים שהשכרת מכשיר לוויני לא צריכה להיות מורכבת וצורכת זמן ולכן אנחנו מעמידים אפשרויות איסוף והחזרה שמתאימות כמעט לכל מצב.
כל המידע בנוגע לאיסוף והחזרה תוכלו למצוא פה: https://small-world.co.il/delivery.php
ניתן לאסוף ולהחזיר את המכשיר אצלינו במחסן (ייתכנו שינויים)
ניתן לקבל מכשירים במשלוח עד 7 ימי עסקים בין גדרה לחדרה.
ישנה אפשרות לקבל מכשיר גם מהיום למחר כתלות במיקום הלקוח.
אפשר לאסוף מכשיר ברשת חנויות בשיתוף פעולה עם עולם קטן.
וכמובן ניתן לאסוף ולהחזיר מכשירים בדרך מ/אל המטוס בנמל התעופה.
האם חייבים הדרכה פרונטלית?
בדרך כלל לא, תלוי ברמת ההבנה הטכנית שלכם. שימוש במכשיר לוויני הוא לא יותר מסובך משימוש בכל טלפון סללורי ואף הרבה יותר פשוט.
את כל ההדרכות וחומרי הסבר תוכלו למצוא באתר שלנו פה ולהוריד לכם לטלפון שיהיה לדרך...https://small-world.co.il/support.php
הדבר היחיד שחשוב מאוד להתנסות בו זה קצב הפעולה של המכשיר והחיווים.
המכשיר צריך למצוא לוויני מיקום, להתחבר ללוויני התקשורת ולשדר את ההודעה - זה לא קורה בחצי שניה כמו בטלפון סלולרי שתמיד מחובר לאנטנה! זה לוקח קצת זמן ותלוי בתנאי השטח ובתדירות השימוש.
הכנות ליציאה לדרך
לימוד תפעול, רישופ פרטי חירום, הגדרות הודעות מובנות מראש
כמה הודעות מוגדרות מראש (preset) אפשר לשלוח בחודש בחבילה הבסיסית של מכשיר גרמין מושכר?
כ 330 הודעות בחודש, כך שאפשר לשלוח כמה שרוצים.
אפליקציית יומן המסע שלנו מאפשרת לשלוח הודעה מוגדרת מראש אחת ולהפיץ אותה לכמות נמענים בלתי מוגבלת במסגרת ההודעה האחת ששלחתם וללא חיוב נוסף!
מה עלי לבדוק לפני היציאה לדרך?
לפני היציאה לטיול ולאחר קבלת המכשיר יש לוודא:
שאתם יודעים איך מתפעלים את המכשיר - וודאו שאתם יודעים לשלוח הודעה מוגדרת מראש, הודעת מצוקה, הפעלת עיקוב ושליחת טקסט חופשי.
שתדרכתם את מי שנשאר בבית איך להכנס ליומן המסע, איך לצפות במיקומים והכי חשוב - איך לשלוח לכם הודעה אם צריך.
שהגדרתם באפליקציית יומן המסע שלנו את הטקסט והתפוצה האוטומטית של הודעות מוגדרות מראש.
שהגדרתם באפליקציית יומן המסע שלנו את פרטי החירום שלכם - אנשי קשר לחירום, חברת ביטוח, מספר תעודת זהות ומגבלות רפואיות מוכרות.
למי שנשאר בבית
איך רואים מיקומים, איך שולחים הודעות, מה אם יש מצוקה
איך שולחים הודעות למכשירים דרך יומן המסע?
אפשרות אחת - נכנסים עם משתמש וססמא ליומן המסע ומשם לוחצים על אייקון שליחת הודעה
אפשרות שניה - דרך הלינק המופיע בגלויית המייל שמקבלים בהודעות מוגדרות מראש.
אפשרות שלישית - להעתיק את הלינק הציבורי של המכשיר ולהדביק בדפדפן
איך שולחים הודעות לטלפון לוויני שלא דרך יומן מסע?
ניתן לשלוח דרך ממשק שעשינו באתר שלנו כאן:
https://small-world.co.il/sendMessage.php
איך מקבלים מייל או מסרון כשהודעה מגיעה?
מייל ומסרון מועברים לפי ההגדרות ביומן המסע באופן אוטומטי כל פעם ששולחים הודעה מוגדרת מראש.
שימו לב שהודעות עיקוב או הודעות טקסט חופשי לא מועברות אוטומטית לרשימת התפוצה.
איך רואים את כל ההודעות והמיקומים?
את כל ההודעות ניתן לראות רק בכניסה עם משתמש וססמא למערכת יומן מסע אלא אם המשתמש הגדיר שניתן לראות ולשלוח הודעות אישיות גם בלינק הציבורי (כדאי שהמשתמש ישאיר בבית את היוזר והסיסמא)
איך שולחים הודעה למכשיר זולאו?
בכללי מכשיר זולאו עובד גם ברשת לווין, גם WIFI וגם סלולר ותמיד ישתמש בעדיפות ב WIFI אחכ סלולר ובסוף לווין.
ניתן לשלוח למכשיר הודעה בכמה דרכים:
שליחה כאפליקציה לאפליקציה - ניתן לשלוח מאפליקציית זולאו בבית אל מספר הטלפון של המטייל בעל המכשיר שהתקין אצלו את האפליקציה והתחבר למכשיר הלוויני. במקרה זה יש לשלוח את ההודעה למספר הטלפון של המטייל (ולא למספר הטלפון של המכשיר הלוויני). בעת בחירת הנמען ניתן לסנן את אנשי הקשר לפי APP ולראות מי התקין - כל מי שמסומן בירוק זה אומר שהתקינו את האפליקציה וניתן לשלוח אליהם הודעת אפליקציה לאפליקציה).
שליחה כמסרון - ניתן לשלוח אל המכשיר מסרון רגיל למספר הטלפון של המכשיר שמתחיל ב +31 - במקרה זה צריך לשלוח כמסרון מהטלפון ולא מתוך האפליקציה של זולאו. כמובן שהטלפון השולח חייב להיות פתוח להוצאת הודעות לחו"ל.
שליחה כמייל - שליחת מייל לכתובת המייל של המכשיר - ניתן לשלוח מייל רגלי לכתובת של המכשיר - יש לוודא שמוחקים את כל התמונות והחתימות המיותרות ושולחים רק טקסט קצר עד 160 תווים.
מענה לצאט מהמכשיר - אם בעל המכשיר שולח אליכם הודעה למספר הטלפון שלכם אחרי שהתקנתם את אפליקציית זולאו - תוכלו תמיד להשיב ולהמשיך בצאט באפליקציית זולאו.
כללי - אם בעל המכשיר מחובר לנתונים בסלולר או בוויפי ניתן לשלוח הודעות ארוכות אבל אם ההודעה עוברת דרך המכשיר הלוויני אורכ חייב להיות עד 160 תווים. לכן באופן כללי כדאי תמיד לשלוח הודעות עד 160 תווים וכך זה מתאים לכל דרך קבלה כולל הלווין
מגבלות ואיסורים
מה מותר ומה אסורעם מכשיר לוויני ואיפה
האם יש מקומות שאסור להכניס טלפון לוויני?
ישנן מדינות שבהן אסור להשתמש בטלפון לוויני וישנן מדינות שהשימוש דורש אישור מיוחד - למשל הודו, מיאנמר, צפון קוריאה ואפילו ישראל וירדן.
האיסור אינו נובע מחשש שמטיילים ישתמשו בטלפון לוויני אלא מחשש שמבצעי טרור משתמשים בטלפונים לווינים.
האחריות היא על המטייל לברר אם במדינות אליהם לוקחים את המכשיר הלוויני ישנו איסור. החוקים במדינות השונות משתנים כל הזמן ואין באפשרות חברת עולם קטן להיות מעודכנים בכל זמן נתון היכן ניתן או לא ניתן להשתמש במכשירים הלווינים.
מה יכול לקרות אם משתמשים בטלפון או מסנג'ר לוויני במדינה בה זה אסור?
במדינות בהן אסור להשתמש בטלפון לוויני האכיפה של האיסור שונה..
הודו לדוגמא:
אנחנו מכירים מספר מקרים של מטיילים ישראלים שנעצרו לחקירה מכיוון שהשתמשו בטלפון לוויני ולכן טלפון לוויני בכל מקרה לא כדאי להכניס להודו (טלפון ולא מסנגר). ואנחנו לא מכירים אף מקרה של מעצר או חקירה של מטיילים שהשתמשו במסנג'ר לוויני לפי ההמלצות של לשלוח בתא המטען ולא להפעיל במקומות ציבוריים.
להזכירכם - עד כה אנחנו לא מכירים אף מקרה שכזה אבל תמיד יש פעם ראשונה...האחריות וההחלטה איזה סיכונים לקחת היא על המטייל בלבד.
במהלך הטיול
איך רצוי לתפעל ולשמור על המכשיר במהלך הטיול
מה קורה אם אני מאריך או מקצר את הטיול או שאני פשוט לא יודע מה תאריך הסיום?
במקרה של טיולים ארוכים, ניתן לסמן בתאריך ההחזרה את סוף החודש הקרוב, ואם לא יוחזר המכשיר, ידחה תאריך ההחזרה באופן אוטומטי עד שתחזרו מהטיול.
במקרה של טיולים בני פחות מחודש, יש לעדכן אותנו בכוונות להאריך/לקצר את הטיול.
מה קורה אם המכשיר נגנב או אבד או ניזוק?
אם רכשתם ביטוח אצלינו למכשיר הלוויני אזי תשלמו את ההשתתפות העצמית בלבד.
אם מדובר במסנג'ר לוויני או בטלפון לוויני ללא ביטוח אצלינו אנו נגבה את סכום ההשתתפות שלכם לפי המחירון שלנו המופיע באתר ובטופס ההזמנה שלכם ואתם תתבעו את ביטוח הנסיעות שלכם.
ברוב המקרים כאשר מדובר בגניבה המכשיר הלוויני נכלל ברשימה של דברים נוספים עליהם יש לתבוע את הביטוח.
ברגע שהודעתם על איבוד מכשיר אנחנו מפסיקים את מנוי המכשיר. אם אנחנו מוצאים דרך להעביר אליכם מכשיר חלופי עם מטיילים אחרים אנחנו שמחים לעשות את זה ואם לא ניתן אז אנחנו מזכים אתכם על הימים הנותרים בהם למעשה אין לכם מכשיר.
מה קורה כששולחים הודעת הכל בסדר?
הודעה מוגדרת מראש (ניתן להגדיר מספר הודעות מוגדרות מראש) תגיע לשרתי עולם קטן ותופץ אוטומטית לרשימת התפוצה אותה הגדרתם במערכת יומן המסע שלנו.
מה קורה כשלוחצים מצוקה?
כשלוחצים על לחצן המצוקה מגיעה ההודעה ישירות לדסק המבצעי בישראל הפועל 24/7. ההודעה מגיעה במספר ערוצים מגובים היטב ולמספר כוננים בו זמנית לצורך יתירות ועל מנת לוודא טיפול מיידי.
ההודעה מגיעה תמיד עם מיקום מדוייק וממשיכה להישלח באופן רציף גם תוך כדי תנועה עד לביטול המצוקה.
מה עושה מוקד עולם קטן בקבלת מצוקה?
בקבלת SOS המוקד שלנו עושה מספר פעולות:
אנחנו פותחים ערוץ תקשורת ישיר בין חברת החילוץ של חברת הביטוח והמטייל (כיום פועלות בארץ שלוש חברות חילוץ המספקות שירותים לכל חברות הביטוח). במקביל אנחנו יוצרים קשר טלפוני עם חברת החילוץ שתבצע את החילוץ בפועל.
אנחנו יוצרים קשר עם המטייל דרך המכשיר הלוויני ומבררים מדוע הופעלה המצוקה ומה הצורך. אנחנו עושים זאת מיידית עוד לפני שחברת החילוץ התחילה בפעולות על מנת לחסוך בזמן.
אנחנו יוצרים קשר עם הקרובים בארץ ומעדכנים אותם בפרטי הטיפול בארוע.
במהלך האירוע אנחנו שומרים על קשר רציף עם חברת החילוץ, מסייעים בכל התקשורת עם המכשירים ובכל דבר שצריך עד סיום האירוע.
מה קורה אם יש לי בעיה טכנית במכשיר?
נציגי עולם קטן ישמחו לעזור בתפעול המכשיר ובשימוש באפליקציית המפות שלנו
יש לנו מדריכים כתובים כמו גם סרטוני וידאו שכתבנו, צילמנו וערכנו במיוחד עבורכם ומסבירים בדיוק איך להשתמש במכשירים השונים. https://www.small-world.co.il/support
מדריכים
מדריכי תפעול למכשירים
מדריכים כלליים
אפליקציות ופלטפורמה
מדריכי תפעול למכשירים
מדריכים המפרטים איך להשתמש במכשירים השונים
מדריך משתמש מקוצר לזולאו
מדריך מקוצר למשתמש בשטח הכולל הוראות תפעול למכשיר הלויני זולאו